donderdag 12 maart 2009

Farbenmix Overslagjurk Anna

De overslagjurk Anna van Farbenmix is mijn eerste project geworden waar ik mij in wilde storten na het toegeven aan mijn kriebels. Mijn oudste zag hem en riep meteen "Mama, deze moet je maken!" En dan met nadruk op moet. Ze wist ook dat ze hem wilde in het roze met een mooi randje, ook mocht er op haar buik geen strikjes komen want dan dat vind ze niet fijn op haar buik. Ze heeft een prikkelverwerkingstoornis op de tastzin dus dat kon ik mij helemaal indenken.

Erg fijn dus Mijn eerste project na zoveel jaar geen naaimachine te hebben aangeraakt en ik kon meteen een patroon aanpassen... Eerst maar beginnen met het tekenen van het patroon en het op stof zien te krijgen, om het vervolgens te gaan knippen daarna zou ik wel verder zien hoe ik dit zou gaan aanpakken. Al bezig zijn viel het mij 100% mee. Goed het afwerken liet even te wensen over, dit schoot mij pas later te binnen dat ik dat totaal vergeten was, ik heb namelijk een roze babyrib gebruikt die heerlijk rafelt, niet zo snugger van me

Ach, ook dat zou ik wel weer oplossen. Ben tenslotte meteen goed in het diepen gegooid, ik moest niet alleen bij de overslagjurk het patroon gaan aanpassen maar ook een naald vervangen nadat deze brak om een reden waar ik nog steeds achter moet zien te komen. Dus dat afwerken zou zich ook wel gaan oplossen helemaal toen bleek dat ik ondanks het goede lezen het toch voor elkaar kreeg de voor- en achterpand precies contra op elkaar vast te stikken!

Bij het los turnen van de naden besloot ik daarom maar meteen alles goed en mooi af te werken waarna het soepel verliep! Binnen no time was de overslag jurk af en mijn meisje dol gelukkig en super trots op mama haar eerst gemaakte jurk

Ondertussen paraderen er twee meisjes in de overslag jurk rond en moet iedereen de jurk zien en vooral iedereen moet horen dat mama hem gemaakt heeft! Zo cool om in de woorden van mijn oudste dochter te blijven


Scrap: DSB_kit- Avril

3 opmerkingen:

  1. Thea wat leuk dat je ook weer aan het naaien bent geslagen!!!
    Hoe heb je het nu op haar buik gedaan? Ik had voor Hannah vorig jaar de Anna gemaakt en ik had de zijkanten van de overslagen aan elkaar genaaid. Nu heeft ze dus alleen op haar rug een strik.

    Ik heb ook wel op sancho gelezen van moeders die op de voorkant knoopsgaten elastiek hebben gedaan. Dan gaat hij wel voor langs, maar zit niet met een strikje vast.

    Echt leuk weer van je te lezen!

    Liefs,
    Zita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het op het achterpand voor een deel op het voorpand vast gemaakt. Esmée is wat forser en verdraagd echt niks op haar buik wat klemt, eleastiek was daarom geen optie, aan elkaar vast maken ook niet. Ze wil het liefst zo wijdt mogelijk alles hebben.

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook deze had ik al gezien en wacht geduldig op het patroon!!!! Als jij patronen hier vandaan wilt, dan hoor ik het van je hè?

    knuffels

    BeantwoordenVerwijderen